onsdag den 22. oktober 2008

Akedemikere!

Jeg HADER HADER HADER akedemikere! De står der med deres tærnede pull-over sweatre, brune hatte (altid brune) og markerede briller. Det får dem jo til at se mere interlektuelle.

Men det er ikke nok at se ud for skulle rede verden, nej man skal jo også lyde smart. Snakke lidt specielt, lave ansigtsudtryk der får en til at se overlegenud og bruge termer som hverken gud eller hver mand har hørt om. Begrebsfniderfnader er det mest LATTERLIGE verden ednu har mødt. For christ sake hvorfor dog bruge latinske overklasse termer, når der findes et udemærket dansk ord som også Lotte fra Brøndby Strand forstår.

Disse mennesker tror at de er på jorden for at irettesætte og snakke klogt om lettere metafysiske ting som alt fra biokemi til freud. De snakker om formidling og retorik samtidig med at folk ikke forstår et ord af hvad de siger, men det gør dem bedrevidende og det falder folk for. Mediernes hykleriske tilgang til politik, sig mig en gang hvorfra kom den politiske kommentator og hvordan blev der brug for det. Man skal nu have interlektuelle snobber til at oversætte hvad andre interlektuelle snobber sige. Deres analyser fjerner alt fokus fra politisk indhold og deres ekspertviden kan gennemhules med 3 ord: Og hvad så?

Politikere er nu også blevet eksperter, de er fordi de er "folkevalgte" på en 4 års valgperiode der ikke kan trækkes tilbage, kvalificerede til at kunne tale i mod alt logik. De kan derudover også snakke på hele Danmarks befolkning uden at kunne stiftes for det. Peter Skaarup taler imod undersøgelser der viser at straf ikke hjælper ved at sige: Det synes jeg bare ikke.

At vores land regeres af interlekte formidlingssnobbere er ikke noget nyt, men derfor burde en eller anden klog mand fortæller hele Danmark at der er forskel på at være klog og belæst.

Men hvad der er værst ved det hele er at jeg garanteret ender op som en af dem, sådan går det altid med mig. Når jeg kritiserer at folk der starter i gym. bliver snobbede og ikke gider at snakke med andre - ender jeg selv sådan! Sådan går det altid, og jeg har formen til det. Men jeg vil love at jeg ikke vil gå med den brune hat det er da alt jeg kan gøre - og jeg skal nok lade vær med at blive kulturradikal og jeg vil ikke blære mig før efter 3. semester.

Undskyld!

Ingen kommentarer: